Itt talál meg engem:

Twitter icon
Facebook icon
Flickr icon
Google+ icon
LinkedIn icon
RSS icon

Stresszkezelés és konfliktuskezelés

Nekünk itt Közép-Kelet-Európában különleges viszonyunk van a stresszel. Tisztában vagyunk a létezésével, érezzük a mindennapi hatásait, mégis ritkán tudunk tenni ellene. Nem ugyanolyan világban élünk, mint ami tőlünk nyugatra van, és ezt tudjuk is. Gyakran úgy érezzük, hogy kevesebb beleszólásunk van a körülöttünk lévő világ működésébe: hogy ide-oda dobálnak minket az anyagi problémák, a társadalmi nehézségek, játszik velünk a politika és a történelem.

Nekünk is osztottak lapot

Mindez nagyrészt igaz is, de ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, akkor talán azt is kimondhatjuk, hogy túl gyakran hivatkozunk erre. A stressz egy része tényleg a külső körülményekből származik, de azért gyakran mi magunk is ráteszünk egy lapáttal. Szerintem azért mégiscsak van valamennyi beleszólásunk a minket gyengítő, pusztító stresszbe, vagy legalábbis abba, hogy mit kezdünk vele.

A stressz kétoldalú jelenség: nem élhetünk nélküle, de ha elhatalmasodik rajtunk, akkor tönkretesz. Kis mértékben megtermékenyítheti a gondolatainkat, nagy mértékben kiszívja az életerőnket. Az lesz igazán elégedett az életben, aki megtalálja a megfelelő egyensúlyt, és nem hagyja magát megfélemlíteni az élet nehézségei által. Na jó, és egy kis szerencse sem árt…

Hogyan viszonyulunk a konfliktusainkhoz?

Fontos részét képezi ennek az, ahogy a mindennapos konfliktusainkra reagálunk. Hogy egyáltalán fölvállaljuk-e őket, és ha igen, hogyan. Képesek vagyunk ezeket a természetes folyamatokat a helyükön kezelni? Menekülünk előlük? Kihasználjuk őket arra, hogy sajnáltassuk magunkat? Keressük őket, és élvezzük a balhét?

Mit ajánlok?

Az én tréningemen igyekszünk közösen feltárni a mindennapos stressz hatásmechanizmusait, és megismerni az emberi konfliktusok pszichológiáját. Szituációs gyakorlatokat csinálunk, és kipróbáljuk magunkat a csörték mindkét oldalán. Így a gyakorlatból szerzünk információkat, értelmet adunk a velünk zajló eseményeknek. Megbeszéljük, hogy milyen a jó stressz, és amilyen az, amelyik elpusztít. Felvértezzük magunkat a napi küzdelmekhez.